Annons

Rånad i Barcelona

Senast överförda64

Trots att jag inte kom hem förrän halv fem på lördagsmorgonen så var jag uppe vid frukosten redan vid 09.30, tog en promenad längs stranden och åt frukost med de tjejerna som var vakna.

På förmiddagen var det lite molnigt så gick först och shoppade vilket var jättekul då jag hittade så mycket fina höstplagg på Zara. Jag brukar ju typ aldrig hitta kläder när jag går runt i butiker så ingen var nog lyckligare än jag när jag både köpte en jacka, kjol, stickad tröja, ett linne, ett par solglasögon och tre blusar. Kan visa allt senare om intresse finns.

Efter vår lilla shoppingrunda gick vi upp till poolen men eftersom att det fanns så få solstolar för hotellets gäster och alla stolar var paxade så fick vi sätta oss på en soffgrupp för att suga i oss lite sol.

Senast överförda63

Jag hade på mig en av mina favorit bikinisar ifrån love by lola.

Har den även i blått.

Beställde även in lite snacks.

Till middag blev det tapas på ett spanskt litet hak och vi beställde på riktigt in ca 1/3 av den stora menyn. Det var så mycket mat att till och med servitören var tvungen att stoppade oss från att beställa in mer.

Jag och Lollo B påväg till middagen

Har träffat Lovisa många gånger tidigare men det var inte förrän på den här resan som jag verkligen kände att jag började lära känna henne för tidigare har jag inte riktigt haft någon bild förutom att hon varit så himla gullig men oj vad jag tycker hon är rolig.

Restaurangen vi åt på hette Paco Meralago och det var lite mer avslappnat än de andra restaurangerna vi var på. En sjuk sak hände dock… En av gästerna blev nämligen av med sin väska medan vi var där varpå vi fick se hela händelseförloppet på film då restaurangen hade en övervakningskamera (!!!!!!).

Restaurangen har stora fönster ifrån golv till tak ut mot gatan så först ser man hur de två männen som tog väskan går utanför fönstret och spanar in bordet som är det enklaste bytet eftersom att det ligger precis vid en av ingångarna till restaurangen. Därefter går de in precis när gästerna får in deras menyer och det börjar röra sig lite folk runt bordet, den ena killen håller utkik och den andra böjer sig ner, håller upp sin ryggsäck för väskan han tänker ta så att ingen annan gäst på restaurangen ska se vad som händer, sen tar han bara väskan hur enkelt som helst och går ut ifrån restaurangen. Allt detta på 7 freaking sekunder!!!!!!!!! Så obehagligt… Man ser även oss på filmen och hur vi sitter där helt ovetandes om vad som händer bakom våra ryggar.

Tyvärr så är jag lika skeptisk mot Barcelona som förra gången jag var där, om inte mer efter den här väsk-historien. Jag gillar det inte alls. Det är inte kul när man hela tiden måste sitta på helspänn och vara uppmärksam på vart man har sina grejer och sen tycker jag varken stranden eller staden är speciellt fin. Men sen har jag iofs inte heller sett jättemycket av Barcelona stad så jag får väl åka tillbaka någon mer gång innan jag egentligen kan uttala mig helt. Gillar ni Barcelona?

Vill verkligen tipsa er om restaurangen dock, maten var fantastisk.